تغییر آدرس سایت در وردپرس

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گاهی مجبور می‌شوید آدرس سایتتان را عوض کنید. مثلاً احساس می‌کنید دامنه مورد استفاده‌تان به اندازه کافی مناسب نیست و دنبال یک دامنه بهتر می‌گردید. در این مطلب روش تغییر آدرس سایت در وردپرس را با هم بررسی می‌کنیم.

برای تغییر آدرس سایت در وردپرس باید چند مرحله را انجام بدهید. البته این مراحل بسیار ساده هستند. این کار را می‌توانید از روشهای مختلفی انجام دهید. مثل:

  • تغییر در صفحه settings داشبورد (که البته محدودیتهای خود را دارد)
  • تغییر از طریق فایل wp-config.php
  • تغییر از طریق phpmyadmin

تغییر آدرس سایت در وردپرس

  • در این مطلب ما با استفاده از phpmyadmin این کار را انجام خواهیم داد. ابتدا لازم است که فایلهای مورد نظر خود را به طور کامل منتقل کنید. این کار را می‌توانید از طریق file manager یا نرم‌افزار ftp انجام دهید. به عنوان مثال من می‌خواهم آدرس سایت domain.com را به example.com تغییر بدهم. باید روی کنترل پنل هاست گزینه file manger را انتخاب کنم و هر چیزی که داخل پوشه domain.com وجود دارد را به پوشه example.com منتقل کنم. اگر در این مرحله در مرورگر خود آدرس example.com را بزنید می‌بینید که این آدرس به آدرس قبلی یعنی domain.com بر‌می‌گردد. پس چکار باید کنیم؟
  • در کنترل پنل خود وارد گزینه phpmyadmin شوید. در این مرحله باید بدانید دیتابیسی که به این سایت مرتبط است کدام است. اگر می‌دانید که هیچ ولی اگر نمی‌دانید که کدام دیتابیس مربوط به این سایت است باید در صفحه file manager روی گزینه wp-config.php کلیک کنید و آن را باز کنید. اسم دیتابیس داخل آن فایل نوشته شده است. اگر از کنترل پنل سی‌پنل استفاده می‌کنید کافیست روی گزینه phpmyadmin کلیک کنید و مستقیماً به ویرایش دیتابیس بپردازید. ولی اگر از دایرکت ادمین استفاده می‌کنید پس از کلیک روی گزینه phpmyadmin از شما درخواست یوزر و پسوورد می‌شود. باید از اطلاعاتی که در همان فایل wp-config.php وجود دارد برای ورود به phpmyadmin استفاده کنید.
تغییر آدرس سایت در وردپرس
  • بعد از ورود به phpmyadmin در سمت چپ دنبال جدولی با نام wp_options بگردید. روی آن کلیک کنید. در سمت راست صفحه‌ای باز می‌شود که در قسمت option_value دو گزینه اول آن آدرس سایت یعنی domain.com نوشته شده است. کافیست روی گزینه edit این دو مورد کلیک کنید و آدرس سایت را به example.com تغییر دهید.
تغییر آدرس سایت در وردپرس
  • کار تمام شده است. از سایت جدیدتان لذت ببرید.

One thought on “تغییر آدرس سایت در وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *